Digitala företagsspel som engagerar

Gamification är en beteckning för hur företag med hjälp av spel kan skapa engagerande upplevelser till anställda och kunder. Det handlar helt enkelt om att förstärka budskap eller effektivisera utbildning genom engagemang och interaktion.

Tänk om ni inför nästa konferens ersatte Powerpoint-presentationen med ett företagsspel.

Vi på Happy Spider är övertygade om fördelarna med gamification och hur det framgångsrikt kan användas.

Några exempel:

  • Konferensspel. Förstärk budskapet ni vill förmedla med ett spel. Engagera deltagarna i mindre grupper, ställ frågor och återkoppla på det som sagt under dagen på ett interaktivt och kul sätt.
  • Onboardingspel. Förmedla viktig info om rutiner, värdeord, historia via text, video, bilder och quizer.
  • Jubileumsspel. När det är dags för fest så kan vi hjälpa er att samla historia och kuriosa i ett spel som andas er kultur. Fira genom att skapa nya minnen i form av foton och filmer.
  • Varumärkesbygge eller produktlansering. Förstärk er varumärkeskännedom eller utbilda medarbetare eller kunder om en ny produkt.
Onboarding game